BETER BEGIN ONTBIJTTIPS

Geen tijd ontbijt
volgens Saar

Rood Fruit Ontbijtgranen

Lekker makkelijk, gezond en snel. Doe een paar scheppen Griekse yoghurt in een kom, een handvol blauwe bessen en lekker wat Krokante Ontbijtgranen Rood Fruit erover, roeren en smullen maar! Heel soms kom ik door mijn drukke agenda zelfs daar niet aan toe en een dag zonder ontbijt heeft natuurlijk al een valse start. Een Noten & Granen reep in de auto doet dan wonderen.



Smashed avocado cracker

Kook een eitje (ik doe het vaak al de avond ervoor!), prak een halve avocado op een bordje en smeer het op de cracker. Daarop plakjes ei en gehalveerde cherrytomaatjes. Ik hou van lekker spicy dus jalapeño 🔥 mag niet ontbreken.



Smoothie Bowl met Krokante Ontbijtgranen

Een smoothie bowl hoeft niet moeilijk te zijn of lang te duren. Wat Griekse yoghurt, een halve banaan en een paar stukken mango in de blender en daarna in de kom. Strooi er wat Krokante Ontbijtgranen over en een paar plakjes banaan en mango voor de versiering. Wil je nog sneller klaar zijn? Prep dan je ontbijtje al de avond ervoor: doe (plantaardige) melk in een kom, Krokante Ontbijtgranen erbij en wat plakken banaan en in blokjes gesneden mango. Goed roeren en een nachtje in de koelkast. Dan is het de volgende dag alleen nog maar een lepel pakken en dig in!



Frisse Hüttenkäse cracker

Lekker fris! Besmeer je cracker met Hüttenkäse, wat plakjes avocado en radijs erop en garneren met kiemgroente.



Turkish Delight

Turkse Yoghurt heeft net een andere textuur dan Griekse, erg lekker om mee af te wisselen. Doe gesneden kaki en dadels naar wens in de yoghurt, Krokante Ontbijtgranen Cacao erbij en klaar!



Humus en avocado cracker

Zoals je misschien al wist ben ik een enorme avocado fan, je kan hier oneindig mee afwisselen en het is nog verantwoord en snel ook! Doe een paar plakjes op een met humus besmeerde cracker, een paar cherrytomaatjes en tot slot wat feta. Wil je een nog snellere speltcracker? Ananasroomkaas erop met een plakje runderrookvlees, een verrassende combinatie!



Fruit Smoothie

Gooi alles in de blender! Fruit naar wens (appel, peer, kiwi), Griekse yoghurt erbij en een handvol Krokante Ontbijtgranen voor de bite, blenden maar en klaar! De Krokante Ontbijtgranen Hazeloot & Amandel is overigens ook heel lekker met framboos en appel door de Griekse yoghurt.



Prak prak prak

Smashed avocado is zo ongeveer mijn boter. Prak een halve avocado op een bordje, smeer de cracker er mee in, plakje zalm erop en aftoppen met rucola. Een cracker met groentespread en puntpaprika is natuurlijk ook super healthy en snel!



uitgebreid anders ontbijt
volgens sarah

Crunchy Rood Fruit Ontbijtgranen Wentelteefjes

Ik hou ervan om te variëren met mijn ontbijt dus kies ik er soms voor om echt iets anders te maken. Wentelteefjes met een twist, dankzij chickslovefood. Klop 2 eieren los, wat plantaardige melk, kaneel en honing erdoor en dompel hier de boterhammen in onder. Vervolgens beide kanten flink bestrooien met Krokante Ontbijtgranen en dan afbakken in een pan met olijfolie (2 minuten per kant). Lekker met bosbessen!



Poached en smashed

Een ei pocheren is ook eens leuk! Breek een ei in kokend water, laat het 1 à 2 minuten koken. Prak een halve avocado op een schaaltje. Ei erover en garneren met peper en gehalveerde cherrytomaten.



Banaanpannenkoekjes

Uitgebreid en easy tegelijk! Want alles in de blender: 1 rijpe banaan, 2 eieren, 1 tl bakpoeder, blauwe bessen en een goede handvol Krokante Ontbijtgranen. Boter in de pan verhitten, schep een lepel beslag en een paar minuten bakken per kant.



Zelf-gemaakte-Italiaanse-humuscracker

Weer een toffe tip van chickslovefood. Maak zelf je humus in een handomdraai door 150gr witte bonen, 5 zongedroogde tomaatjes, 1 el olijfolie, 1 tl gedroogde oregano en 2 el citroensap in de blender te mixen tot een gladde mix. Lekker dik smeren op je Lichte Crackers, super gezond en super lekker!



Shake-it-baby

Ik ben echt dol op gezonde shakes en plantaardige melk: lekker, gezond en oneindig te variëren in smaken. Voor een stevige en gezonde shake doe je van alles in de blender: banaan, appel, een paar frambozen, een handvol Ontbijtgranen spelt & pompoenpitten, wat kokossnippers, goji bessen en walnoten.Voor de smaak nog een klein beetje kaneel en kurkuma én munt, als je durft…



Springrainbow

De lente komt al een beetje in zicht (wishful thinking) en dan ben ik wel toe aan wat meer kleur. Beleg een cracker van boven naar beneden met allerlei gekleurde ingrediënten. Dat kan hartig met verschillende kleuren puntpaprika, wat geraspte wortel, plakjes radijs en rode bietensla op een met humus belegde cracker. Of zoet door amandelpasta op een cracker te smeren en daarop plakjes banaan, appel, frambozen - of welk leuk gekleurd fruit dan ook – te leggen. Een beetje honing in plaats van amandelpasta is ook heerlijk.



Smoothie Bowl

Een smoothie bowl hoeft niet moeilijk te zijn of lang te duren, maar je kan er wel oneindig mee variëren. Dit is eigenlijk een stevigere (en dus meer vullende) variant op een smoothie. Doe kokosyoghurt, banaan en een paar plakken appel met Krokante Ontbijtgranen in de blender (hoe meer ontbijtgranen hoe steviger het wordt). Doe het in een kom, strooi er wat Krokante Ontbijtgranen over en een paar plakjes banaan, blauwe bessen en granaatappelpitjes voor de versiering. Toch een keer geen tijd? Yoghurt met Krokante Ontbijtgranen en wat blauwe bessen is ook gewoon heerlijk!



Eiwit omelet

Lichte Crackers zijn al een bron van eiwit, ideaal dus voor een eiwitomelet ;-). Splits 6 eieren en doe het eiwit in een kom en klopt het tot het licht en schuimig is. Doe er peper en zout door. Bak de spinazie in een pan (1 à 2 minuten) doe het eiwit erdoor en bak de omelet in een paar minuten af. Beleg de crackers met hüttenkäse of zoete aardappelspread en doe daarop een stuk omelet.



Speel spel

WAT VOOR TYPE
ONTBIJTER BEN JIJ?